Menig bootbezitter wordt er moedeloos van. De voortdurende strijd tegen roest op schepen. Wat er ook gedaan wordt, elk jaar steekt het weer de kop op. De inmiddels verboden loodmenie was eigenlijk het enige product dat voor uitstel zorgde.
Er wordt volop geëxperimenteerd met primers, roestoplossers, roestomvormers en roestweerders als Hammerite en roeststopmiddelen als Owatrol en RLS, doch niets lijkt te werken.
Dat klopt. Ervaring leert dat er maar één methode afdoende is. De roest moet totaal, maar dan ook totaal, verwijderd zijn, waarna het blanke staal onmiddellijk - en niet een dag later - met een goed hechtende primer opgesloten dient te worden. Zolang de roest niet voor 100% is verwijderd, zal het altijd weer terugkeren.
(bron: Maritiem Nederland)
Aan boord is de IBIX® Maritiem niet meer weg te denken. Dankzij het handzame model en het perfecte resultaat vervangt de IBIX® steeds meer het roestbikken en schrappen. De IBIX® Maritiem wordt eenvoudig aangesloten op de compressor aan boord. Het allergrootste voordeel is de snelheid van werken ook op moeilijk bereikbare plaatsen.
Het gestraalde oppervlakte is de perfecte ondergrond voor een nieuwe verflaag voor vele jaren. De ondergrond die bij stralen ontstaat wordt ook wel SA 2½ genoemd. Een reinheidsgraad waar verffabrikanten jarenlange garantie op geven.
Niet voor niets zijn ook de grote rederijen overgestapt op het IBIX® systeem. Stralen is dan ook de enige manier om de roest totaal te verwijderen.